Etiketter

butikktips (55) Elgseter (316) Ferie (117) hund (891) Hverdag (485) interiør (115) jakt (239) Jul (301) Krokskogen (237) mat (448) Matauk (62) new York (153) oppskrift (199) Reise (228) restauranttips (125) Salat (22) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

onsdag 1. november 2023

21.10.23

 


Høstens kaldeste så langt. -7 og nordavind, -13 effektive grader i følge YR. Var litt usikker på om det var den optimale måten å feire bursdag på da jeg stod og tok på lag på lag på lag før jeg skulle ut og gå… Men et kvarter senere koblet jeg Svipp fra båndet og var ikke i tvil: selvsagt var dette beste måten å feire bursdag på! Å se elghunden jobbe, er det beste jeg vet! Og jammen fikk ikke Svipp være med på fall også, akkurat det jeg hadde   ønsket meg mest på dagen! 
Til kvelds var laget med følger samlet til bursdagsmiddag, så koselig gjort! Og jammen kom ikke Laika og Gunnar også. For en dag! 

Testet bursdagsgaven fra Gunnar, veldig fornøyd med ny Swazianorakk! Denne modellen heter Swazi model Norway i fargen tussock. Veldig fornøyd. 


Alle lagene med klær er på, og vi er på vei ut for å finne elg

Svipp i farta! 

Etter noen runder, bestemte Svipp seg for at han ville være med Erko på los. Her har han løpt to kilometer fra utgangspunktet og på vei inn i losen. 

To timer etter… Svipp er grønn og Erko er rød

Mens Svipp var opptatt med los, gikk jeg tilbake til bilen og koste meg med litt bursdagskake og te

Og Selvsagt fikset Ronald biffen, det ble fall. Og se da, to hanhunder som står og buster på elgen sammen, ingen sure miner etter flekking av tenner. For de som er vant med elgjakt, vet de at det er ganske unikt. For dere andre kan jeg bare si at møte mellom hunder over fall sannsynligvis er vanligste grunn til dyrlegeregninger i elgjakta… 


Stolt Svipp

Surt vær! 

Så må det flås da

Årets første rakfisk! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar