Etiketter

butikktips (55) Elgseter (316) Ferie (117) hund (880) Hverdag (484) interiør (115) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (447) Matauk (62) new York (153) oppskrift (199) Reise (227) restauranttips (125) Salat (22) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

søndag 20. november 2016

Studietur til London, besøk på Holy Trinity School


Torsdag var det klart for skolebesøk! Vi besøkte Holy Trinity Primary School i Hackney. En skole og et skoleområde som i 2002 gjorde det dårligst i hele England, i løpet av ti år hevet de seg til å oppnå de beste resultatene i England! Store ressurser har vært satt inn og tiltak langt ut over det som tradisjonelt tilhører skolens ansvarsområder er gjort, spennende å høre om. Skolebygget er helt nytt/nyrenovert, og etter to år med undervisning i kirken på andre siden av gaten, har de flyttet inn i fantastiske lokaler  (som er fullfinansiert ved salg av leiligheter i etasjene over i blikken hvor skolen ligger). Rektor Yvonne hadde satt av hele formiddagen til oss, så vi fikk lytte, diskutere, spørre og ikke minst observere i mange timer. Vi fikk også spise varm skolemat i skolens kantine.
Vi fant fort ut at de nettopp var blitt en 1:1-skole med iPad, hvilket var veldig spennende for oss. 1 av oss barneskolene er allerede iPad-skole, de fleste av oss andre har søkt om å få bli det fra høsten av. Her var mange gode tips å ta med seg hjem! Et praktisk tips var app'en Apple Classroom, som gir lærer full kontroll over alle nettbrettene i klasserommet, nyttig for å sikre at elevene følger med når de skal og kjekt å kunne stenge av om en elev forviller seg inn på steder han ikke skal være. Det var også veldig fascinerende å se dynamikken, variasjonen og fremdriften i undervisningen. Rektor mente at dette var spesielt heldig for de som ofte kan utvikle atferdsvansker. På denne skolen er det IOP'er på elever med store fagvansker, men de så ikke noe behov for det for elever med diagnoser som ofte merkes på atferd. Elevene hadde ikke tekst-/oppgavebøker, men tydelige og synlige læringsmål med kjennetegn og egenvurdering ble gitt for hver økt.
Undervisningen ble i stor grad gjort i bolker gjennom semesteret, mye teamarbeid ble også brukt. Vi opplevde at dette gjorde at skolen har gode vilkår for dybdelæring!
Her kunne jeg skrevet side opp og ned om skolebesøket, men skal begrense meg her. Det var i alle fall utrolig inspirerende! Hvordan de har klart å løfte elevene til tross for deres sosiokulturelle bakgrunn, hvordan de jobber mot 21st Century Skills, dybdelæring og tilpasset opplæring og skolens utforming! Hit har jeg lyst til å ta med meg lærerne mine på skolebesøk!

IPad og skrivebøker, det var elevenes verktøy

Magisk app, gjenkjennelse av bilder som gjorde at vi fikk opp elevenes digitale presentasjoner/fremlegg om temaene

Regler må det være

Skolegård i høyden



Tid for lunsj. All mat var laget fra bunnen av på skolen. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar