Etiketter

butikktips (55) Elgseter (316) Ferie (117) hund (881) Hverdag (484) interiør (115) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (447) Matauk (62) new York (153) oppskrift (199) Reise (227) restauranttips (125) Salat (22) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

lørdag 1. desember 2018

Ny bil!


Vitaraen har ikke likt vinteren de siste sesongene, så i sommer begynte jeg å tenke for alvor på hva slags bil jeg ville ha når Jaktmobilen takket for seg... Pick up var svaret. Stor og sterk bil som er praktisk for å få med seg smått og stort. Jeg kjenner flere med lignende type bil, og har forhørt meg litt. Men, tanken var at dette skulle skje om et-par år...
Men, på fredag startet ikke bilen i -11, selv om den hadde blitt kjørt kvelden før... Det som var annerledes denne gangen, var at Gunnar var hjemme da situasjonen oppstod... Og for de som kjenner Gunnar, så vet vi at impulskontrollen ikke alltid er den som er sterkest her... Så, "vi må ha ny bil nå!", og "hvor mye kan du klare i måneden", ble til tre annonselenker i innboksen innen jeg kom på jobb.. Lørdag tikket meldingen: "du har kjøpt bil" inn mens jeg fortsatt var ute på første drev, og mandag ble den hentet. Det går unna når Gunnar bestemmer seg.
Det ble en Ford Ranger, behagelig å kjøre, og den blir praktisk til jakta. Hengerfeste, lastestativ og motorvarmer. Dette blir bra!

Lakka testet passasjersetet mellom Lillehammer og Elgseter

Vi varmet opp til cupfinalen! Bluetooth overføring av lyd og handsfree er praktisk! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar