Etiketter

butikktips (55) Elgseter (316) Ferie (117) hund (882) Hverdag (484) interiør (115) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (448) Matauk (62) new York (153) oppskrift (199) Reise (227) restauranttips (125) Salat (22) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

fredag 6. september 2019

Den store dagen


Når første skoledag og oppskyting skjer samme dag! Da er hun her på 0% batterikapasitet når kvelden kommer... Det er ikke sånn at jeg opplever første skoledag som skummelt, men det er intenst, og du må være forberedt på ALT! Når en i tillegg har ansvar for to avdelinger, med velkomst av alle elever x2 og foreldremøte for 1.trinn x2 tar det sin tid å gjennomføre også. Resten av dagen er jeg egentlig ikke til noe, samtidig som at det som oftest renner inn med diverse "sånt som skjedde" og må følges opp... Men, det er en utrolig fin dag å være rektor på, det er det ingen tvil om!
Når jeg i tillegg hadde kåla det til så jeg måtte få skutt opp samme kveld... Spenningen var høy på vei til, vømmøl på anlegget (uten unntak på oppskytingsdagen), alle faste rutiner må være på plass... Men så tar det fem minutter fra jeg registrerer meg og betaler for å skyte til signaturen er på plass etter en strøken serie... Hvorfor i huleste skal jeg tenke meg så ned i forkant? Det går jo bra. Vel vel, så lenge jeg verken skjelver eller får høy puls på standplass, må jeg nok bare leve med at jeg er slik :)
Vel ferdig med dagen, bestilte jeg meg calzone på Melboden, og koste meg med pizza, brus og smågodt hjemme sammen med Lakka og Bamse (Gunnar trakk nok et lettelsens sukk oppe i Steigen for at alt gikk bra, denne gangen også).

Selvsagt flagges det første skoledag!

Puste med magen i ny kjole på kontoret når dagens store gjøremål er i havn


5 blyspisser avfyrt, 5 hull midt i blinken. Jeg er klar for årets storviltjakt!

Feiring!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar