Etiketter

butikktips (55) Elgseter (316) Ferie (117) hund (880) Hverdag (484) interiør (115) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (447) Matauk (62) new York (153) oppskrift (199) Reise (227) restauranttips (125) Salat (22) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

tirsdag 22. september 2020

Leirskole

På onsdag tok vi en jentetur til det blide sørland. For å være med 7. trinn på leirskole. Vi synes begge at avreise 6.30 er umenneskelig (og uhundelig), men med godt selskap, var det fint allikevel.

Ankomst ti, da ble jobben å finne en god skygge å parkere i. For, typisk nok, dette var ukens varmeste solskinnsdag. Vi fikk låne plassen til en som jobbet der, og etter å ha fått litt morgenkos av begeistrede elever, kunne Lakka passe bilen mens mor dro på båttur. Etter å ha besøkt Lyngør og observert sel, blant annet, var vi tilbake til leirskolen og fikk massiv kos av snille elever.  Jeg fikk med meg middagen, før vi begynte på hjemturen. Tok en tur ikke langt fra leirskolen, for å være i nærheten hvis elev bestemte seg veldig for å skulle hjem den kvelden. Etter at vi hadde gått tur i skogen, fikk vi klarsignal for å kunne dra hjem. Så vi kjørte til Larvik, tok en runde i bøkeskogen og kom hjem halv elleve. Det ble en lang arbeidsdag, i veldig godt selskap.

Åh, noe så søtt! Godt å sove i bilen

Terje Vigen er obligatorisk på leirskole i sør, også her

Sel

Lyngør

Ei som sov godt da jeg kom tilbake til bilen

Koooooos, elevene elsket Lakka-nuss

En liten ettermiddagstur

Slapper av

Tur i Bøkeskogen i Larvik. Ved ankomst måtte vi hjelpe en gutt (uten telefon) som var så lei seg etter å ha blitt glemt av far etter fotballtrening. Etter ringing og melding, fikk vi kontakt og kunne påse at gutten ble hentet. DA ble det tur!

Spennende å følge med i en slik folksom park!