Etiketter

butikktips (55) Elgseter (316) Ferie (117) hund (891) Hverdag (485) interiør (115) jakt (239) Jul (301) Krokskogen (237) mat (448) Matauk (62) new York (153) oppskrift (199) Reise (228) restauranttips (125) Salat (22) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

mandag 4. mars 2024

Tanzania, dag 12

 

Hjemreisedagen. Eller vi skulle dra rett etter midnatt, men uansett den siste dagen på Zanzibar. Etter en god frokost, dro vi til stranden for en dukkert. Gunnar skulle i møte, så vi ble ikke lenge på stranden før vi tuslet opp igjen. Gunnar rett til rommet, jeg tok det som en liten avsluttende oppdagelsesferd i byen og fikk sett både festningen fra innsiden, brukt opp mine siste tanzaniske shilling og rotet meg litt bort… Jeg kjøpte meg også kjolen som jeg hadde siklet på siden ankomstdagen, så resten av dagen gikk i «Africa style». 

Da møtet var ferdig, dro Gunnar og jeg tilbake til Mrembo for litt pleie. Og vi var som forrige gang: superfornøyde! 

Etterpå gikk vi innom en håndverks-og antikvitetsbutikk som jeg hadde besøkt tidligere på dagen, og jeg landet på hvilken skatt jeg skulle ta med hjem. 

Vi tok en sen lunsj på Livingston og en gåtur så langt stranda rakk før vi fikk med oss solnedgangen og tuslet tilbake til hotellet. 

Dagen ble avsluttet med deilig middag på Upendo house , hør vi dro tilbake til hotellet for å pakke ferdig og prøve å få litt hvile før hjemreise. 


Måtte ha meg en Hakuna matata-strandveske

Slapper av 

Aix-badedrakten (med skjørt) henger til tørk før den skal pakkes i kofferten 

Fine dører i festningen også

Festningen kalles blant annet det arabiske fort


Dette skrinet ble turens store skatt. Se så vakkert! 

Luftet den mye kjolen 



…og solen går sin gang…


Risotto



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar