Etiketter

butikktips (58) Elgseter (318) Ferie (120) hund (930) Hverdag (511) interiør (120) jakt (248) Jul (301) Krokskogen (241) mat (453) Matauk (62) new York (155) oppskrift (199) Reise (236) restauranttips (130) Salat (22) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (264)

søndag 7. juli 2024

Floridaferie, dag 7

 

Etter å ha kjørt Gunnar til kontoret bar det hjem for en dusj før det skulle komme reparatører for å fikse vannet. Det luktet svovel i hele huset hver gang vi dusjet. De kom, og det varte og rakk men da de var ferdige, lot jeg varmtvannet renne til tanken var tom. Vaskene og dusjen ble fulle av svart rusk, men etterpå luktet vannet helt normalt. Så godt! 

Reparatørene hadde med 15 kasser med såpeprodukter som de sa at var til oss , fordi vi hadde hatt problemer med vannet og måtte vente så lenge. Jeg hadde i utgangspunktet ikke lyst på å få fylt opp huset (lite lagringsplass) ned  ting vi ikke bedt om. Men siden det var en gave, måtte jeg jo ta imot. Og bestemte meg for å gjøre det beste ut av det: satte i gang en klesvask med det middelet, fylte opp den integrerte dispenseren på vaskekummen med oppvaskmiddel, fylte medfølgende småflasker med sjampo, dusjsåpe og håndsåpe på gjestebudet og de 84 såpestykker, hva skulle jeg gjøre med dem? La ved sengene på gjesyerommene og stablet opp i lagerskapet. Jeg satte flasker på passende steder, brettet ut tomme esker og satte de som fortsatt hadde innhold på lure steder… men hva skjer da? 

Da kommer en som tydeligvis hadde en ledende stilling for firmaet og beklaget så mye, men de 15 kassene vi hadde fått hadde blitt levert feil! Det var huseierne som hadde bestilt det for å ha det selv… 
Så selv om jeg på en måte ble lettet, så ble det mye som skulle tilbake.Men, det ordnet seg (men en gratis klesvask og en full dispenser med oppvaskmiddel ble igjen for bryet) 

Jeg kom sent avgårde, siden jeg skulle slippe ut reparatørene, men siden Gunnar måtte være på møte senere enn tenkt, rakk jeg tur allikevel (og så gjorde vi det enkelt med middag ute i stedet). Nok en dag i Everglades, denne hang den nordlige delen 

Ei stor og uredd hegre møtte jeg også

På vei tilbake, observerte jeg noen som solgte samojedvalper fra bagasjerommet på bilen sin. Først ble jeg lutt glad fir å se at hunder med pels åpenbart tåler varmen. Men mest trist, for tenk å kvitte seg med små liv på denne måten… 

Vi gikk fir middag på Texas Roadhouse, en av de store biffkjedene. Og også kjent for å servere alle veteraner, også veteranhundene, et gratis måltid ved bordet på Veterans day. Det er et meget sympatisk trekk i våre øyne. 


Elg hadde de også på veggen, heller ikke negativt 

Kjøttet er klart i disken 

…og vi ble mette


Siden vi hadde levert tilbake alle såpene før på dagen, måtte vi innom Walmart på vei hjem. Og da oppdaget vi Yellowstone merch… nesten så vi kjøpte, men får utsette det til høsten 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar