Etiketter

butikktips (58) Elgseter (318) Ferie (120) hund (923) Hverdag (501) interiør (119) jakt (242) Jul (301) Krokskogen (240) mat (452) Matauk (62) new York (153) oppskrift (199) Reise (233) restauranttips (130) Salat (22) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (264)

onsdag 31. juli 2024

Tur til Løkin

 


Løkin er ei gammel sæter oppe på fjellet,  ikke langt fra Langset., men akkurat dit har jeg aldri vært før, så da ble det søndagstur dit. 
Korteste vei, hadde vært å gå opp ved Nystaul og følge Ramsåe, men minst lengde er jo ikke et mål når en skal på tur. Så vi kjørte opp på fjellet og fikk oss en runde, med Roflott og Tverrfjellet på turen. 
Fin tur i fint terreng i fint turvær. Vi koste oss masse! 
En av dagens oppturer var hvor flinke Svipp og Laika var til å la meg lede an da vi krysset elva begge veier. Jeg gikk først, de holdt seg bak og fulgte ruten jeg lagde. Det at de stoler på meg i sånne situasjoner, gjør det enklere for meg å ha dem med på turer/jakt, fordi de uke lar seg stoppe av vann. 
Til kvelds følte vi oss litt guddommelige, da vi klarte å spise oss mette på to fisk fra elva fra dagen før. 

Søterota blomstrer

Traktorspor inn store deler av veien 


Lykkerulling

Matpause



Heilo

Tre hvite rumper på tur




Svipp fanget lemen og var godt fornøyd med det

Løkin


Snacking underveis

Mye elgspor i området, ku og kalv. Men vi så dem ikke, men spor er jo spennende i seg selv 

Kronglenutan

På vei tilbake, bratt
Heller utover Breisetdalen 


Dagens middag 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar