Etiketter

butikktips (55) Elgseter (316) Ferie (117) hund (880) Hverdag (484) interiør (115) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (447) Matauk (62) new York (153) oppskrift (199) Reise (227) restauranttips (125) Salat (22) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

tirsdag 17. mai 2016

17.5.2016

Etter å ha kjørt direkte fra Lerkendal i går kveld med tre ladestopp underveis, landet vi på skolen 7.50. Da dro sjåfør og hunder hjem for å få seg noen timer på øyet mens arbeideren startet fikse-prosessen for å bli presentabel for dagen. Først var det et kort stopp innom korpsfrokosten som var på Bryn, før det bar opp til Hammerbakken. Rektor ønsker velkommen før elevene holder hovedtalen. Jeg fikk med meg elevenes underholdningsinnslag før jeg skyndet meg ned til Bryn igjen. Der var det nok en gang min jobb å ønske velkommen før elevrådsleder holdt tale og elever fra 3. trinn leste dikt. Så var det å lede an 17.mai toget, sammen med leder for 17.mai-komiteen og FAU-leder. Solen skinte, humøret var på topp og runden på ca 3 km med to innlagte stopp gikk fint. Så var det is for de ansatte på personalrommet (tradisjon jeg tok med meg fra forrige arbeidsplass) og så var arbeidsdagen over. Veldig hyggelig var det da å bli hentet av dresskledd mann og gråtasser med sløyfene på. De hadde faktisk allerede vært litt i skolegården mens de ventet på husfruen, og de små grå hadde selvsagt fått masse kos! Men det var jo stas å kunne vise frem familien, så da tok vi oss en runde til alle sammen og hilste på og så oss om.

Deretter bar det ut på jakt etter mat! Og det er ikke bare bare! Etter å ha sjekket og dratt tomhendt videre fra to Kiwi og en Bunnpris, kom vi til Bunnpris på Skøyen. Der var det heldigvis åpent, så da ble middagen sikret!

Da vi kom hjem gikk vi tur til enden av veien forbi Johnsrudtjern, der hadde det rast ut ganske mye ovenfor veien siden sist. Så stelte vi i stand med spekemat med eggerøre og hjemmelaget potetsalat og Pavlova til middag. 10/10 på metthetsskalaen!

Litt jobbings og hundestell, så tok vi kvelden på Elgseter også 🇳🇴
Jeg er så heldig å ha balkong på kontoret mitt. Den er standsmessig pyntet på nasjonaldagen. 

Utsikten. Ca. 1/4 av skolegården. 

Alle som talte fikk blomster, veldig hyggelig! 


Bunnpris på Skøyen har alt som trengs til en 17.mai-middag

Spekemat passer godt på denne tiden! 

Verdens enkleste kake, Pavlova er ideelt for en dag med mange gjøremål. Vi lagde porsjonskaker, godt og praktisk når man er to. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar