Etiketter

butikktips (54) Elgseter (313) Ferie (117) hund (866) Hverdag (471) interiør (114) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (446) Matauk (62) new York (153) oppskrift (196) Reise (227) restauranttips (125) Salat (20) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

mandag 3. juli 2017

Tyskland-Østerike-Lichtenstein-Sveits-Italia

Etter avreise Wrist kjørte vi til like sør for Hamburg hvor vi ladet utenfor Snowdome med noen timer på øyet for sjåføren også. Det ble et lade+sovestopp til før vi på tredje lading spiste frokost på McDonalds OG pratet med en nordmann vi kjørte ganske likt med sørover. Han skulle også til Nord Italia og skulle plukke opp kone og barn i Milano.
Utenfor Ulm gikk det rolig, på grunn av veiarbeid. Siden vi sov litt mer enn planlagt, fikk vi ikke tilbakelagt så mye Autobahn  natterstid som ønsket, men søndagskjøring er et godt alternativ, ikke så mye trafikk, særlig med tanke på tungtrafikk, da heller.
Østerike var vi så vidt innom, og et stykke av veien går akkurat på grensen mellom Lichtenstein og Sveits. I Sveits var det lading på fast stopp i Maienfeld, der oppdaget vi at noen metallkunstnere har slått seg til, tydeligvis med tissende hannhunder som spesialitet.
Vi tok ikke raskeste vei videre til Italia, men ville ha med oss en lading nærmere grensen så vi skulle ha litt å gå på. Så fikk vi også sett St.Moritz da det var ladestasjon der. Derfra var det opp og over Berninapasset(2328 moh) og Forcolapasset (2315 moh) før vi kom ned til Livigno. Det er virkelig fint å kjøre i Alpene: høye og spisse fjell, snø, gressende kuer, frodige åser og grønt fjellvann.
Vi er veldig hodt fornøyd med hotellet vi endte opp med (eget innlegg kommer) og beliggenheten i gågaten er ideell!
Etter å ha pakket oss ut, dusjet og kost oss på verandaen (en av dem), var det tid for middag. Vi ble praiet inn på noe vi var redd for at var en skikkelig turistfelle (men vi lot oss selvfølgelig lure allikevel, han snakket jo så fint til/om de grå...). Om det var et sted for turister så var det definitivt ikke en felle! Lakka og Bamse fikk masse oppmerksomhet og kjærlighet og vi fikk servert knallgod, lokal og laget fra bunnen av mat. Mette så vi nærmest trillet, var det godt å vagge tilbake til hotellet for en natt på madrasser! Bare å glede seg til en ny dag!

McFrokost! Til og med med Chai Latte!

Ei som elsker bilferie til Alpene!

St.Moritz

På vei opp Berninapasset

Berninapasset

På vei opp Forcolapasset, ser oss tilbake

Italienske alper

Koser seg på verandaen!

Forretter: friterte ostekuler og spekemattallerken med lokal ost og syltede sopp

Spaghetti Carbonara

Pizza!

Flinke restauranthunder som elsker å være med!