Etiketter

butikktips (55) Elgseter (316) Ferie (117) hund (882) Hverdag (484) interiør (115) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (448) Matauk (62) new York (153) oppskrift (199) Reise (227) restauranttips (125) Salat (22) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

onsdag 13. juni 2018

London


Hege skulle overraske Nathalie med storbytur til konfirmasjonsgave. Så i vinter en gang fikk jeg beskjed om at jeg var hyret inn som reiseleder.
Planen var god: utreise fredag kveld så jeg ikke trengte å ta meg fri fra jobb. Fly og et ålreit hotell var booket, så det gjenstod bare å komme seg avgårde. Jeg beregnet å skulle ha inntil to timer på å komme meg til Gardermoen, og til tross for to biler som hadde fått det tungt i varmen i tillegg til ordinær fredagskø, holdt det nesten... 44 minutter før avgang stenger det aktuelle flyselskapet innsjekken og det er ikke mulig å komme med flyet... Og hadde de enda opplyst om at det var det som skjedde... På automaten fikk jeg beskjed om å gå til innsjekkingsskranken... I innsjekkingsskranken fikk jeg beskjed om å gå til billettkontoret, på billettkontoret sa de bare at de ikke kunne hjelpe meg og at det ikke var flere avganger i dag (men det var det), og ingen av de med puls møtte meg med et blikk en gang... Må innrømme at jeg ikke ble særlig imponert over servicenivået hos det norske flyselskapet... Frustrasjonen var stor, de andre to var innenfor sikkerhetskontrollen og jeg hadde lovet å være med som "kjentmann".
Heldigvis, de som hadde billettkontor bortenfor "mitt" selskap kunne hjelpe til, der kunne jeg til og med velge flyselskap, pris og avreise. Med Ryanair kom jeg meg avgårde MED bagasje for 1600,-,
Flyet var (så klart) forsinket, så etter flytur, busstur fra Stanstead og gåtur gjennom Londons bakgater midt på natten kom jeg frem. Typisk nok kom det ingen da jeg ringte på døren til hotellet heller, så jeg rakk å rigge meg til og sette meg ned på trappen (for natten??) før det kom et vennlig menneske og slapp meg inn. Sengen var god da altså, sånn mellom tre og fire en gang, natt til lørdag.

Midnatt og jeg går på flyet til London


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar