Etiketter

butikktips (54) Elgseter (313) Ferie (117) hund (872) Hverdag (478) interiør (114) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (446) Matauk (62) new York (153) oppskrift (196) Reise (227) restauranttips (125) Salat (21) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

tirsdag 15. oktober 2019

Lørdagsjakt


Lørdag morgen skulle vi utnytte at det rr lenger mørkt om morgenen og sove en halvtime lenger enn normalt, helt til halv seks. Klokka fem er det ei som går på gammel tid som insisterer på at nå må jeg våkne! Lakka var 100% klar for å ut og jakte! Først kjører vi en runde på de nedre veiene i terrenget, ikke for å skyte fra bil, men for å se etter dyr eller ferske spor, for å få en pekepinn på i hvilket område vi starter opp den aktuelle dagen. Om ikke annet er det veldig fint å få med seg soloppgangen!
Første økt ble posting for meg. Eneste selskapet jeg fikk var en rev... Runde to dro vi opp i fjellbåndet og gikk to jegere med hver sin hund parallelt nedover igjen. Det ble sett dyr av både post og medhundefører, men ingen skudd falt på grunn av dårlig hold og dårlig vinkel. Lakka fulgte sporet ut av området vi gikk i, men de lå nok da for langt foran. Uansett moro når elg blir observert.

Lakka er VELDIG klar! 

Det lysner av dag

Skodda ligger tjukk nede i dalen 

Hei du røy! Venninna flyttet seg ikke for bilen før hjulene var bare centimeter fra henne

Viktig med godt og varmt utstyr for en postjeger. Når jeg går, bruker jeg sjelden noe på hendene, da bruker jeg heller brystlomma på anorakken ved behov. På post derimot, er det viktig å ikke få frosten i seg. Da er et par Astis mittens gode å ha! 

Fikk selskap av en Mikkel rev da... Fin i pelsen! 

Stod inntil øvre hjørne på ei gammel løe... så lengtende etter sola som stod på nedre hjørne av den gamle løa... 

Lakka sin tur! Ikke så vanskelig å se at hun her er fornøyd?!?! 

Dette er av glimtene jeg får innimellom, det går fort unna når en løshund er på søk! 

Hvorfor jeg beundrer elghunder så innmari! Det skal ganske mye mot til når jobben skal gjøres

Lakka vasker seg litt før vi setter oss i bilen og avslutter for dagen 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar