Etiketter

butikktips (55) Elgseter (314) Ferie (117) hund (876) Hverdag (483) interiør (115) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (447) Matauk (62) new York (153) oppskrift (199) Reise (227) restauranttips (125) Salat (22) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

tirsdag 8. oktober 2019

Dag 5: brunstforvirret okse

På morgenrunden fikk vi nærkontakt med denne brunstforvirrede oksen. Han bekymret seg ikke for noen farer, og hadde kun damer i hodet. Siden vi er ferdig med okse, hadde han ingen grunn til å være bekymret heller...
Etterpå fikk Halling og Lakka jakte løs i øvre del av terrenget. Lakka (og mitt) sitt favorittområde, der har hun flere elg på samvittigheten. Og så er det småkuppert og mye gammel skog, så det er helt fantastisk å gå der. Vi var ikke langt unna ku og kalv, men på etterskudd. Hadde vi hatt post denne dagen, hadde det nok blitt kalvefall på kvigeposten (hvor det ble skutt kvige for Lakka på bursdagen min i fjor), men slik var det ikke denne gangen. Denne dagen fikk vi også sesongens første kvil i sola midt på dagen. Luksus (med bålet til og med ved veien, så jeg hadde tilgang på fjellduken min, og det var fantastisk å krype ned i den, trekke igjen og duppe av i en krull i en times tid)! En nydelig dag ute!


Vi kaller ham Egil Elg



Racer'n



Pust i bakken ved kvigeposten før vi gikk til bilen

Bål (siden kun jeg hadde med kjele denne dagen, ble det te på alle)

Halling håper på litt fiskekaker eller annet godt

Jeg kjørte kveldsrunden og disse to storkoste seg sammen i jaktsenga mi. Halling ville egentlig bare fortsette å kjøre min bil etter dette...

Typisk nok, på sesongens første fellestur i bil uten motorsag, så ligger det to furuer i veien. Men, je hadde kjøttsag og øks i bilen, så da kom vi oss videre

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar