Etiketter

butikktips (55) Elgseter (316) Ferie (117) hund (891) Hverdag (485) interiør (115) jakt (239) Jul (301) Krokskogen (237) mat (448) Matauk (62) new York (153) oppskrift (199) Reise (228) restauranttips (125) Salat (22) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

onsdag 24. august 2022

20.8.20


Første jaktdag, og stor flokk ble observert øst på Tannvoltangen på vei ut. De var på full fart nordover og jeg møtte dem derfor raskt. Ingen dyr for meg der. Men, så flere småflokker da jeg brukte noen timer med kikkert. Etter en tur i Akshaugen bar det sørover til Mistdalen og Øversjøkvølvet. Observerte og var etter rein flere ganger, men ingen ting som var aktuelt for meg enda (helt normalt at storbukkene holder på med sitt i starten av jakta), men naturopplevelsene var fantastiske! En nydelig første jaktdag, høsten 2022! 




Himmelsk lys

Det gode liv, øst for Tannvola

Øversjøkvølvet

Fint å treffe flere reinsjegere! Vi fire skal alle ha ulike dyr. Det er derfor helt supert å henge litt sammen, ingen konkurerer med hverandre. Kalv, simle, liten bukk og stor bukk

Reinsflokk ovenfor oss… What to do? 


Reinsjakt kan også være et samarbeidsprosjekt. Det vi så var en ren fostringsflokk og dermed ingen ting for meg. Derfor satt jeg igjen med kikkert og radio, mens to postet mens en gikk opp på baksiden (via det dype bekkefaret, da kaster trekken bedre slik situasjonen var) for å få bevegelse på dyra. det ble ikke resultat denne gangen, men uansett spennende! 

Optikk må det være på reinsjakt. Fra venstre: avstandsmåler (Leica), håndkikkert (Swarowski) og speiderkikkert (Zeiss)

Hadde hørt om dyr på Sandnupen, så tok en tur dit…

Og jammen fint jeg ikke en flokk! Gryntingen kunne høres på god avstand. Jeg var heldig og hadde perfekt vind.  
Det var en fin liten fostringsflokk, som jeg kunne ligge i ro og studere mens de passerte. (Bildet er tatt gjennom håndkikkerten)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar