Etiketter

butikktips (54) Elgseter (313) Ferie (117) hund (872) Hverdag (478) interiør (114) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (446) Matauk (62) new York (153) oppskrift (196) Reise (227) restauranttips (125) Salat (21) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

søndag 27. september 2015

Mens vi venter på visum

Akkurat nå om dagen går vi og venter veldig på å få visum... Det er folk som er satt til jobben, men hittil har det regelmessig kommet beskjed om at vi må har flere dokumenter enn det som først ble sagt før søknaden kan sendes inn. Gunnar skal ha L-1 og jeg får da L-2, dette er fordi Gunnar har jobb der (og det er de som søker for ham) og han er i ledelsen i bedriften som skal utvide dit. Mitt visum er et ektefellevisum, dette gir ikke automatisk arbeidstillatelse, men når jeg kommer over, trenger jeg søke med et bestemt skjema, så skal det bli mulig for meg å jobbe etter hvert også.
Saken er den st når søknaden er sendt inn, så vil vi bli innkalt til intervju på ambassaden i Oslo.Hvilket igjen medfører at vi ikke vet helt enda når hundene og jeg reiser over. Vi gleder oss til å få vite litt mer. En annen sak er jo også at uten oppholdstillatelse, er det en del vi ikke får ordnet, slik som bil og telefon. Vi er også litt spent på om det kan ha noe å si for muligheten til å leie hus, men det vet vi vel mer om om en uke.

Fant ut at en passende illustrasjon til denne saken, er en klassiker og stor favoritt fra yngre år. For vi vil jo bare gå rett vest, ikke sant..?! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar