Etiketter

butikktips (55) Elgseter (314) Ferie (117) hund (877) Hverdag (483) interiør (115) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (447) Matauk (62) new York (153) oppskrift (199) Reise (227) restauranttips (125) Salat (22) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

mandag 28. desember 2015

4. juledag

Dagen startes selvsagt av julefrokost i gamlestua. I dag hadde kom de fastboende til dekket bord, behagelig!

Etter tur og mens enkelte jobbet på hjemmekontoret, tok flesteparten en tur til Sandvika. Mamma fikk bestilt seg nye briller, her gjøres tilpasningene. Diverse annet småtteri fikk vi også ordnet.

Hjemme på Elgseter venter alltid kos!

Vi spiser det meste av de tradisjonelle julemiddagsrettene, dog noen med en liten twist. Vi har ribbe og alt som hører til og elg-/reinsstek på julaften, så følger vi opp med både kalkun, fisk og and. De to siste årene nå har anden blitt servert som crispy duck. Enkelt og veldig veldig godt. Anbefales!

 Alltid gøy med nye dingser til jul som kan lekes med i romjulen. Mens mannen fikk epleklokke, fikk jeg meg printer til mobilen. Det er sjelden jeg får somlet meg til å skrive ut bilder, men med denne kan jeg skrive ut bildene her og nå. Bilder i lommebokformat, skriver i håndveskeformat, liker! Polaroid zip photoprinter heter denne. Nå har jeg printet ut bilder for mamma sin lommebok av alle oss 5 + Hirvi :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar