Etiketter

butikktips (54) Elgseter (313) Ferie (117) hund (872) Hverdag (478) interiør (114) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (446) Matauk (62) new York (153) oppskrift (196) Reise (227) restauranttips (125) Salat (21) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

søndag 24. juli 2022

Dag 3: New York-Toledo

Lørdag morgen, og vi hadde bestemt oss for at om vi våknet tidlig, måtte vi få oss en tur i Central Park før vi dro videre.

Klokken var sju og vi gikk til Penn Station for å ta banen til 110…

…men siden det var express train, stoppet det ikke på 110., så da endte vi opp i Harlem, på 125.. Men det gikk helt fint med 15 gater ekstra og litt nytt å se. Her er gatekunst.

Flere som skulle luftes før varmen ble uutholdelig

Vi jogget oss gjennom parken, her speiler parken seg i Jacqueline Kennedy Onassis reservoir

På rommet pakket vi oss raskt ferdige (og dusjet) før vi tok fatt på 17 gater og 2 avenyer i solsteiken med sekker og kofferter for å hente leiebilen (på tom mage). Lykken var stor da vi fikk øye på Starbucks på siden da Avis-skiltet lyste opp foran oss, deilig å kunne starte kjøreturen med to is-chai latte!

Bilen er klar for å ta oss til ville vesten! Vi fikk en splitter ny Cadillac

Gunnar kjører oss trygt ut fra 54. gate på Manhattan, via Lincolntunnelen

Etter å ha kjørt ut av New York state og på grensen ut av New Jersey kom vi til Delaware River Gap der Delaware River er grensen til Pennsylvania. DRG er også en nasjonalpark, og vi bestemte oss for å svinge innom, her var kanskje brunsj å finne?

Jeg fikk vasset i Delaware River, som er en utrolig saktegående elv som var veldig populær for bading, vannlek, padling og fisking. Mange familier hadde lagt lørdagen sin hit

…og sp var det noen som grillet, og det luktet himmelsk for to sultne ulver. Og så gav det kult lys motsols…

Vi fant oss et sted å spise vi! Nå starter virkelig den amerikanske matreisen, for å di det sånn… Manhattanopphold er jo rene helsefarmen i forhold…
Joe Bosco kan absolutt anbefales videre da. Deilig mat, veldig trivelig personale og luftige og rene fine lokaler.

Vi var smarte nok til å gå for en rett på deling, akkurat passe mye det. Mac’n’cheese med pulled pork, rømme og gressløk.

Vi trengte brus i bilen, og fant oss en Walmart langs veien. Vi elsker shopping på Walmart, så mye å se og kjøpe for en rimelig penge! Det ble singleter og en ermeløs kjole (for å takle varmen) på undertegnede, brus, koffeindrikker og bilsnacks. For de som ikke har vært på Walmart før, kan det best beskrives som OBS! på steroider.

..og de kan salgstriksene…
Men godt med moreller som bilsnacks da…

Middagen tok vi i Ohio: favoritten Red lobster leverte varene!

Masse deilig sjømat! Men vi minnet oss selv på at det kan være lurt å ha et prinsipp om en rett på deling videre på turen… Det er lett å bli mett i amerika… Seafarer’s feast er vår favoritt, med hummer, kamskjell, hvitløksstekte reker og her: friterte reker.

600,- for full tank! Da går det an med bilferie. Amerikanerne synes jo dette er dyrt, men for oss er det jo luksus!

Vi kom etter hvert frem til motellet vårt utenfor Toledo, som vi ikke kommer til å benytte oss av igjen, for å si det sånn. Men om ikke annet: rommet var romslig og hadde to kjøleskap, mikrobølgeovn og tv.

Og når vi er inne på hotell, vi har jo også sjekket ut fra et hotell i dag, Hilton Garden Inn New York Times Square South, som var et supert hotell! Rent, sentralt, effektivt og romslig (til NYC å være). Hit vil vi dra igjen!

Antall stater i dag: 4 (se delstatenes motto under)

New York: Excelisor! (Latin: alltid oppover!)

New Jersey: Liberty and prosperity

Pennsylvania: Virtue, Liberty and Independence

Ohio: With God, all things are possible og Imperium in imperio (latin: imperium i imperiet)