Etiketter

butikktips (55) Elgseter (314) Ferie (117) hund (878) Hverdag (483) interiør (115) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (447) Matauk (62) new York (153) oppskrift (199) Reise (227) restauranttips (125) Salat (22) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

onsdag 17. november 2021

Søndagstur

 


En nydelig utedag! Fortsatt lett og fint å gå i terrenget og solen skinte så hardt at den varmet. Foran Storkletten merket vi noe spesielt fint: elglukt. De hadde beveget østover mellom klettene og kikkerten ble brukt flittig. De hadde beitet skudd og hvilt. Vi gikk den gule stien oppom Skjerdingfjelltoppen. Og plutselig ser jeg det: helt ytterst på tuppen av det åpne partiet øst for Skjerdingfjellet, ut mot Skarsetra står det elg! Jeg finner meg en god sittestein i trygg Svipp-avstand fra stupet. Og ikke bare en viser det seg, men tre! «Å, så gøy, en elgokse! Oi! To okser! Aaaa, elle tre er okser! Jeg mistenker etter hvert at de kanskje vil trekke i min retning… og det gjør de. Det ble en fantastisk stund: å kunne sitte i halvannen time og observere disse fine elgoksene bare leve sitt liv: spise, speide og rusle. Etter hvert gikk solen ned også og himmelen fikk et vell av farger i de ulike retningene: rødt, rosa, orange, gult, blått og lilla. For en naturopplevelse! Topp tre i 2021! 
På vei ned blåste det så kraftig at jeg måtte holde hetta fast helt til heisen. 
















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar