Etiketter

butikktips (54) Elgseter (313) Ferie (117) hund (872) Hverdag (479) interiør (114) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (446) Matauk (62) new York (153) oppskrift (196) Reise (227) restauranttips (125) Salat (21) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

tirsdag 23. november 2021

Tre nøtter til Askepott

 


På kino med Heidi i kveld, dette er definitivt en jentefilm! 

Jeg var i utgangspunktet veldig skeptisk til å se den. Altså, det finnes bare en Tre nøtter til Askepott, og den er Tsjekkisk. Vel, det er ikke hver dag norske filmer kommer ut, og uansett visste jeg det ville bli hyggelig å treffe Heidi, så da gav jeg det en sjanse. Og jeg angrer absolutt ikke! Den er definitivt verdt å få med seg! Den er jo basert på originalen, men har sine greier som gjør den annerledes og at den fremstår ikke som «en dårlig blåkopi»! Noen små og også noen overraskende momenter gjør at du følger med for du vet ikke helt hva som vil skje. For meg, så synes jeg at det er estetikken som gjør filmen. Det er ingen hemmelighet at jeg elsker norsk natur, og her får du mye fjell, snø og skog! Dette gjør også at formatet på kino får ekstra god effekt. Storgården som Askepott vokser opp på, må også være noe av det vakreste som er å finne. 

Absolutt verdt å få med seg, en nasjonalromantisk perle. 

Men, i jula vil det alltid være en film som gjelder, og den er dubbet av Helge Risan! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar