Etiketter

butikktips (55) Elgseter (314) Ferie (117) hund (877) Hverdag (483) interiør (115) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (447) Matauk (62) new York (153) oppskrift (199) Reise (227) restauranttips (125) Salat (22) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

onsdag 20. januar 2016

Luksusdag

I dag har jeg innkassert både bursdagsgave og julegave! For en dag!

Til årets fødselsdag hadde jeg et stort ønske, og det var Happy cash! Det er alltid veldig kjekt med penger, vi har som oftest noe på ønskelisten til huset det være seg en lampe, fancy sengetøy eller kjøkkenutstyr som går under kategorien "luksusvare man kan klare seg uten og derfor ikke unner seg på hverdagens budsjett". Når vi får penger til bursdag og jul, bruker vi det alltid til noe spesielt, fordi det er fint å kunne vite og si at for de pengene kjøpte vi oss noe vi virkelig ønsket oss (og vanligvis har siklet på lenge)!
Men, til høstens bursdag var formålet noe annet, vi skulle jo flytte utenlands og jeg skulle leve på husbondens inntekt, med andre ord: jeg visste det ville bli mye strammere økonomiske tider enn hva vi var vant til, så jeg ønsket meg noe for å bare kunne bruke på meg selv og ting jeg hadde lyst på. Vel, som alle vet: vi flyttet ikke! Skuffelsen var stor og jeg bestemte meg raskt at denne gode slumpen med kronasjer skulle brukes på noe fint som var av varig karakter og som jeg hadde veldig lyst på! Det skulle være en kompensasjon for at det vi hadde gledet oss til gikk i vasken, sånn at jeg kunne si "ja, det hadde vært fantastisk å få en periode som amerikaner, men pytt, hva gjør vet det? -jeg har jo DENNE!". (Og dette har jo vært et typisk eksempel på en skikkelig nedtur som kan kompenseres med materialisme) Så jeg bestemte meg da for å legge "alt jeg hadde" i en Louis Vuitton Petit Noé. Jeg har en LV fra før, men denne er kjøpt ny i butikk og var akkurat det jeg ønsket meg: en klassisk veske som kan brukes til alt, både det røffe og det pene og den er akkurat passe stor som en veske å ha med seg i farten i hverdagen, ikke for stor ikke for liten, det er plass til både lommebok, vanter, telefon, et lite skjerf, hundeposer og -godbiter og litt til. Gleder meg masse til å ta den i bruk!

For en som er litt over snittet opptatt av innpakning er det en utrolig deilig følelse vare å gå inn på en slik butikk :) -dessuten, hvem liker vel ikke servering mens du handler? 

Louis Vutton Petit Noè

Kjekt å vite: i disse dager er det faktisk lurt å vurdere å kjøpe luksusvarer i Norge fremfor andre land (ja, en har kanskje lettere for å kjøpe slikt på ferie når en skal kose seg, men det vil være smart å sjekke prisforskjellene først i alle fall), denne vesken koster hele 30% mer i USA! 

Siden jeg først var i luksusmodus, brukte jeg også opp gavekortet jeg fikk på Hermes til jul. Da Gunnar skulle kjøpe julegaven min, var de nemlig utsolgt! Da ble det gavekort og beskjed om å bruke det før februar, da justerer de nemlig opp prisene årlig. Jeg har ønsket meg et slikt emaljearmbånd i mange år, og de har så mange lekre farger, og svart eller hvitt hadde vært veldig klassisk og fint... Men, jeg gikk for Hermes OG Gunnar sin farge: orange! Ingen tvil om hvem jeg skal tenke på når jeg ser på det da (...svaret er Gunnar, om noen skulle lure...)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar