Etiketter

butikktips (54) Elgseter (313) Ferie (117) hund (866) Hverdag (471) interiør (114) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (446) Matauk (62) new York (153) oppskrift (196) Reise (227) restauranttips (125) Salat (20) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

fredag 13. september 2019

Andre reinsjaktdag

 Litt færre skritt på søndag enn lørdag. Mest fordi reinen var der den var, men også fordi jeg hadde klart å gå på med et fantastisk gnagsår ettermiddagen før. Gnagsåret kom fordi jeg hadde gått hull i sålen i skoen, dermed ble det en fin gnagende ring som skapte et røsslig gnagsår midt under hælen...
Men, en tur til Fuggsjøen lot seg jo gjøre. Først til frokostplassen ved Storbekken, deretter helt inn til Fuggsjøen. En fin tur på god sti. Vel fremme tok det ikke lang tid før jeg oppdaget en flokk rein på andre siden av sjøen! Etter å ha studert dem i kikkert skjønte jeg fort at dette ikke var for meg. Så, jeg kunne slappe av og nyte synet av de flotte dyrene. En liten lur i sola rakk jeg også.
Etter at flokken hadde dratt avgårde, tok det ikke lang tid før det plutselig stod en ny flokk på samme sted som den forrige! I denne flokken var det flere bukker, som du kan se på bildet over. Så da ble gode råd dyre: gå innpå på høyre eller venstre side av sjøen? Jeg gikk for å vente, siden jeg regnet med at flokken sannsynligvis ville dra avgårde samme sted som den første. Men flokken ble jo bare stående... Etter hvert kom flere mennesker til, og vi ble en fin liten gjeng på sørsiden av sjøen som fulgte med og ventet. Ingen tok sjansen på å gå for så å risikere å stå igjen på feil side... Etter en stund oppdaget vi plutselig en jeger på andre siden av sjøen, som hadde kommet inn fra bedre side. Det tok ikke lang tid før det var to jegere til der. Flokken ble urolige og begynte å ville dra. Men, de var mer eller mindre omringet! Det ble en virkelig spennende seanse for oss som kunne følge med på dramaet gjennom kikkerten fra andre siden av sjøen! Reinsjakt minutt for minutt... Etter en god stund fant reinen et smutthull og dro på oppover Steinfjellet igjen. Ingen fikk skutt noe, men vi var alle enig i at det hadde vært en fin dag.
På vei tilbake til utgangspunktet så jeg en flokk til inne i skogen, men den var allerede omringet av prominente jegere, så den lot jeg være i fred. En fin dag ute og en god start på reinsjakta, men reinsobservasjoner begge dager! Reinsjakt er fantastisk!


Eksklusiv frokost denne dagen

Nytt antrekk i år, måtte foreviges: Swazi-anorakken Nahanni og tights fra SHEoutdoors. Godt fornøyd! (veldig unaturlig å ta bilde av seg selv i full figur inne i skogen, men syntes det måtte til)

Hvile ved Fuggsjøen

Leo var også med, kosegutt


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar