Etiketter

butikktips (54) Elgseter (313) Ferie (117) hund (866) Hverdag (471) interiør (114) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (446) Matauk (62) new York (153) oppskrift (196) Reise (227) restauranttips (125) Salat (20) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

tirsdag 24. september 2019

Bukkefall 2019

 Jammen ble det ikke rein i år også! En fin storbukk, som jeg er veldig godt fornøyd med! Det dukket plutselig opp en liten flokk på østsiden av Akshaugen, de tuslet spredt rundt, men var på vei øst og ned i retning Fiskevollen. Jeg fant meg godt anlegg oppå en stein og plukket meg ut den største. Den holdt seg stort sett mot himmelsynet, men i det den gikk litt ned var det over.  Dette er en av de to største bukkene jeg har skutt, både i kropp og krone.
Det ble kvelden før den datt, så den fikk ligge igjen til dagen etter, med Size matters-capsen hengende i geviret.
Fin krone

Den ned for en Weatherby Vanguard, med  Zeiss Victory på toppen, Hausken demper og Norma Oryx (308) i kammeret

Jeg visste det skulle bli skodde dagen etter, så en synlig farge var nødvendig. Tomhylsa på toppen for å holde ravnen unna...

Og selv om det ble sent (og jeg måtte tidlig tilbake dagen etter), tok jeg turen til Vinterpalasset. Varme i ovnen, porselen og varmt vann i dusjen før jeg kunne legge meg i myk seng, fantastisk! I tillegg ble det regn på vei ut, så det var godt å få tørket klær. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar