Etiketter

butikktips (54) Elgseter (313) Ferie (117) hund (866) Hverdag (471) interiør (114) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (446) Matauk (62) new York (153) oppskrift (196) Reise (227) restauranttips (125) Salat (20) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

fredag 20. september 2019

Hvorfor tar hun aldri bilder av store bukker i live?


Om en ikke er jeger selv, er kanskje ikke svaret så opplagt. Gjennom årenes løp har det blitt en del fine reinsbilder i løpet av reinsjakta. Det er jo ikke så rart, jeg søker etter reinen konstant: følger etter, venter, oppsøker trekkveier. Derfor kommer jeg ofte innpå og får fine naturopplevelser med nærkontakt med dyr. Og noen av disse gangene rekker jeg til og med å finne frem mobilen og knipser bilder. Men, det finnes ikke mange blinkskudd av store bukker. Og svaret er enkelt: når det er store bukker på gang er jeg klar for felling. Når de kommer i flokker med mange andre dyr, må jeg være klar i akkurat det ene sekundet hvor den bukken havner to skritt bak de andre eller den reiser seg først. Sånn er livet på jakt.


 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar