Etiketter

butikktips (54) Elgseter (313) Ferie (117) hund (866) Hverdag (471) interiør (114) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (446) Matauk (62) new York (153) oppskrift (196) Reise (227) restauranttips (125) Salat (20) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

fredag 13. september 2019

Første dag med reinsjakt 2019

En varm augustlørdag, ble første dag med reinsjakt for meg i år. Med vind som har stått på fra sør i lengre tid, stod reinen stort sett inne i skogen i Fuggdalen. Så, først en tur forbi Fuggvollen og mot Fuggsjøen. Deretter en tur til Kraggen. Før jeg avsluttet med en liten halvtime ved Geitlaugmyra. En flokk observert, rett nord for Kraggen som dro opp Steinfjellet. Ingen rein for meg i den flokken, men det er alltid artig med observasjon!
Tilbake til parkeringsplassen, stod mamma og ventet med varm middag, dessert og kanelsnurrer. Er det noen sak, sier jeg bare..?!?
Klokken er halv seks på morgenen og jegeren er i gang

Frokostplassen min, ved Storbekken.

Geitlaugmyra

Varmt og fullt av fluer. Like greit å gå alene, for om en åpnet munnen, var den full av utøy

Min kjære kjære Barcook som sikrer at jeg får te på enkelt vis

Møtte på en trivelig svart liten kar ved Kraggen. Her lukter det godt av rein!

Stjernemose

Mammas catering leverer der du er!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar