Etiketter

butikktips (54) Elgseter (313) Ferie (117) hund (866) Hverdag (471) interiør (114) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (446) Matauk (62) new York (153) oppskrift (196) Reise (227) restauranttips (125) Salat (20) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

mandag 23. september 2019

9.9.19

9.9. er "min" dag når det kommer til reinsjakt... Det er datoen med flest fall. Og jeg hadde trua denne dagen også. Valgdagen, første jaktdagen min i høst utenom helg, det er en helt annen verden å jakte når det ikke er så mange ute om de samme dyrene.
Dagen startet på Tannvola, var innom Misterfløyet og endte opp øst for Akshaugen. Fra tjukk skogge, via solskinn til regn.
På Tannvola møtte jeg to ryper som tasset rundt, dagen før rypejaktstart. Flaks for dem at jeg kun syntes det var gøy å fotografere dem. Fra Tannvola så jeg også tre reinsflokker: på Tannvoltangen og Misterfløyet. Jeg gikk for den på Misterfløyet, men den forsvant. Jeg var innpå en ny tur sør for Akshaugen, men den forsvant igjen. Det var nok samme flokken som jeg fulgte på på vei nordover igjen norsøst for Akshaugen, men den glapp... Det var da jeg innså at slaget var tapt med tanke på den flokken at det plutselig dukket opp noen dyr som gikk litt spredt på kulen øst for Akshaugen... Mer om det senere...
Hei! En tur til Tannvola anbefales! Fantastisk utsikt til et av landets flotteste fjellmassiv: Rendalssølen. God utsikt over vidder, og du kan treffe på både rein og rype her om du har flaks. 

Reinsflokk med Veslesølensjø i bakgrunnen (der padlet vi i sommer)

Atomsopp over Rendalssølen?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar