Etiketter

butikktips (54) Elgseter (313) Ferie (117) hund (866) Hverdag (471) interiør (114) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (446) Matauk (62) new York (153) oppskrift (196) Reise (227) restauranttips (125) Salat (20) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

onsdag 25. september 2019

Strandet!

 Når du egentlig er på 0% på overskudd etter en skikkelig fysisk krevende dag... Og så kjører du ut fra siste rundkjøringen etter Elverum, det napper litt i motoren, og så viser mototren seg å ikke ville mer... Heldigvis hadde jeg maks flaks da det først skjedde, og en busslomme befant seg akkurat der, så jeg kunne svinge av veien.
Etter å ha sjekket det jeg selv kunne sjekke (oljen, som det også kalles...), var NAF neste og etter en time var de på plass... En veldig hyggelig redningsmann kom og har prøvde og prøvde, men det endte med at bilen måtte opp på redningsbilen og leveres utenfor Sulland på Elverum. Så, da fikk jeg ei natt til bak i bilen min dag... 08.00 åpnet butikken og jeg var på plass, om det var fordi de ikke ville ha dette bustetrollet hengende i sine lokaler vites ikke, men jaktmobilen ble prioritert først ut på verkstedet. Etter noen timer hadde mekanikerne funnet ut at det var dieselpumpa som hadde streiket, i tillegg var nytt dieselfilter på plass. Pumpe måtte bestilles, så Elverum ble ikke et blivende sted. Da det viste seg at Ford var eneste merke uten leiebil på nybilgaranti av de bilmerkene de førte, føltes verden rimelig urettferdig. Å ta tog eller buss med rifla under armen var heller ikke spesielt fristende... Heldigvis har jeg en snill mann som savnet kona si, så ha kom opp til Elverum for å hente meg. Når man reddes med Tesla, må man huske at en Tesla må lades før den kan reise hjem. Så da ble det sen brunsj på JAFS! før vi kunne sette kursen hjemover. 15.55 kunne jeg kjøre inn bommen hjemme, det ble altså ikke noe jobb den dagen...
Våkner jo av lyset... Venter på at butikken skal åpne...

Lurvetroll... Fortsatt blod på hendene og klærne... sikkert litt i håret også... Klar for å inn for å fortelle om havariet...

Det var visst ikke bare bare å få flyttet denne doningen... Den ble stående inne til ny del kom tror jeg...

RedningsmannEN

Noen ble veldig glad for litt snacks!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar