Etiketter

butikktips (54) Elgseter (313) Ferie (117) hund (866) Hverdag (471) interiør (114) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (446) Matauk (62) new York (153) oppskrift (196) Reise (227) restauranttips (125) Salat (20) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

tirsdag 24. september 2019

Reinen skal ut

Jeg var ikke den eneste med jaktlykke 9.9.19, tre bukker datt det til slutt øst for Akshaugen. Det skapte grunnlag for dugnad! Så, 08.00 møtte vi opp og startet jobben med å få reinene ut av fjellet. Det begynte som en spøk at jeg "skulle ta bilder for historiebøkene", men så fant jeg ut at et nostalgisk preg med svart/hvitt av denne situasjonen der man blir et helt team som går sammen for å få jobben gjort. Tenk for eksempel på jaktbildene fra gamle dager, da er det ikke skytter med børse og ei bikkje som stilte opp på bildet av fallet, nei, hele laget var med. Akkurat som vi denne formiddagen ble et helt lag som fraktet dyrene ut og bidro med vårt.
Min rein var størst og lå lengst inn, så den kom ut først, så gikk vi inn med to bårer for å hente de siste to. Dette gir mening. Å hente ut maten sin selv fra fjellet, så rent og fint som det kan få blitt. Sunt og godt. Samarbeid og å kunne glede seg med hverandre og hjelpe til.
For min del ble det 12,5 kilometer med tralle den dagen, halvparten av distansen med rein oppi tralla. Det ble med andre ord ei god treningsøkt.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar