Etiketter

butikktips (55) Elgseter (316) Ferie (117) hund (880) Hverdag (484) interiør (115) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (447) Matauk (62) new York (153) oppskrift (199) Reise (227) restauranttips (125) Salat (22) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

tirsdag 26. september 2017

Lørdagstur


Lørdag var en deilig dag med god temperatur, perfekt for en skogstur. Vi pakket med oss te, boller og Kinder og fikk en fin tur i høstfarger! Vi fulgte veien innover og tok av stien som går inn fra Brannbilplassen og ned til Salmakerdalen, derfra følger vi veien til Svarttjern og sti hjem. Den hadde definitivt hatt godt av besøk av noen med ryddesag, men det fine her er at her treffer du ikke andre. Vi fant litt kantareller langs veien og delte en kopp te ved Svarttjern. 200 meter før vi kom ned til veien i Salmakerdalen hørte vi sauebjelle. Vi visste at han som har sau i området fortsatt manglet 6 tikker, og regnet med det var en av dem, så jeg gikk etter lyden. Og ganske riktig, inne i en grankrull stod ei enslig tikke. Tillitsfull var hun også, og kom bort for å hilse. Jeg så at hele det ene låret var fritt for hår, og i nedkant var to, store sår. Jeg tenkte å få henne i bånd og ta henne med hjem, men innen jeg hadde hentet magebeltet (som jeg først hadde bundet Lakka til et tre med, så måtte bort for å hente det), men da jeg skulle hilse for andre gang var hun ikke så interessert og gikk unna. Siden hun var skadet, ville jeg ikke risikere å stresse henne unødig mye, så vi lot henne være i fred og sendte heller melding til eieren med koordinater og beskrivelse. Hun ble hentet hjem morgenen etter.
Så ble det en rolig stund ved Svarttjern med te og boller før vi kom oss hjem igjen. En fin lørdagstur!

Hva/hvem der? 


Sånne plukket vi ikke

Bamse

Fine tikka! 

Vi har kommet oss til veien i Salmakerdalen 

Høstfarger over alt! 




Svarttjern 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar