Etiketter

butikktips (54) Elgseter (313) Ferie (117) hund (872) Hverdag (479) interiør (114) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (446) Matauk (62) new York (153) oppskrift (196) Reise (227) restauranttips (125) Salat (21) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

lørdag 23. september 2017

Utflukt til Hamar

Mitt favoritt skole-sitat, har det innrammet på kontoret! 

Vi dro hjemmefra kvart på seks! Og vi betyr begge de tobeinte, det er så hyggelig å samkjøre! Han skulle fly til jobben til Brussel for samling med avdelingen sin, hun skulle til Hamar på konferansen "ny kunnskap i dag, ny praksis i morgen". Jeg fikk ikke med dag 1, på grunn av brannvernlederkurs , men fikk heldigvis med meg dag to!

Konferansen var i regi av Høgskolen i innlandet og det ble presentert mye ny og spennende forskning innen pedagogikk: tilpasset opplæring, læringskultur, bruk av kartleggingsresultater, spesialpedagogikk, digitale hjelpemidler, inkludering... mye å ta med hjem til arbeidet med vår egen praksis! Hva er det viktigste vi kan gjøre for at elevene våre skal lære mest mulig og utvikle sitt potensiale best mulig? At vi tror at det er mulig og har høye forventninger til dem! -hvem blir vel motivert av lave forventninger?
En stor bonus på denne samlingen, var å treffe mye kjentfolk! Forelesere og medstudenter fra da jeg gikk grunnutdanningen, forelesere, veiledere og medstudenter fra masteren, forelesere fra Rektorskolen og tidligere kollega fra Sedsvoll!

Da samlingen var over, stakk jeg en snartur bortom Maxi. Det endte med judaspenger til de grå (lang dag hjemme), litt høstlig oppgradering av garderoben til både herr og fru og nesten ferdig med årets julekalendere (når elgjakta starter på mandag, blir jo jeg opptatt i helgene frem til advent).

Vel hjemme ble det tur til krysset og de små grå var storfornøyde med kombinasjonen tur og deilige godsaker fra Hamar!

Tidlig morgen på hovedflyplassen 

Den delen av dagen der vi måtte velge... så mye bra, hvordan velge bort noe her?? Vurderte det slik at jeg skulle få høre Haug og Nordahl før og etter denne delen, så da fulgte jeg min veileder fra masteren: inkluderende læringsmiljø med vekt på skolefag. 

Hvordan oppnår vi en kultur for læring i skolen? Vi må alle være overbevist om at elevene vil prestere på et høyt nivå! 

Det ser ut til at klesskapet mitt var tomt da jeg reiste hjemmefra i dag... 30% på alt fra Match gjorde susen! 

Hennes&Mauritz leverer! Ny pung og telefondeksel. Accessories som får opp humøret! 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar