Etiketter

butikktips (55) Elgseter (314) Ferie (117) hund (878) Hverdag (483) interiør (115) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (447) Matauk (62) new York (153) oppskrift (199) Reise (227) restauranttips (125) Salat (22) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

onsdag 5. oktober 2016

Sjukling...

Remedier, utsikt, koseBAMSE, og det at jeg i dag oppdaget at skummetmelkkartongene er veldig fine! 

...ja, det lå i luften at det ville bli sånn... Men jeg har ikke tid..! En grundig høstforkjølelse har inntatt kroppen og jeg sover når jeg sovner og våkner når jeg hoster...  Kroppen verker, hodet kjennes (au!), halsen er fylt med kaktus (med store pigger!) og pusten høres ut som en hvalross...
Jeg hadde den årlige resepttimen hos fastlegen på mandag, og fikk en sjekk på kjøpet. Hun kunne bekrefte at jeg var skikkelig forkjølet, og at det var virus og derfor var eneste medisin: ta det med ro og stell pent med deg selv (prøv å få noen andre til å lufte hundene dine , jeg er nemlig så heldig å ha en fantastisk fastlege som husker hvem jeg er og hva som foregår i mitt liv!). Bruk astmamedisinen din aktivt for å lette på pusten (rene langrennsløperen altså!) og bruk allerginesesprayen din for å åpne opp i nesen.
Heldigvis har vi stor inngjerdet plen med elgsnacks som gjør at hundene ikke savner noen tur, selv im Gunnar har vært på reise! Og heldigvis er de små grå verdens beste kosedyr som holder moder'n med selskap!
Vi slapper av og håper på formstigning for snarlig retur til jobb, jeg har en lang to do-liste som skulle ferdigstilles i høstferien...

Godt selskap under middagen 

TV-tid, vi får med oss Hundehviskeren. Lakka og Bamse syntes det var i overkant bråkete...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar