Etiketter

butikktips (55) Elgseter (314) Ferie (117) hund (876) Hverdag (483) interiør (115) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (447) Matauk (62) new York (153) oppskrift (199) Reise (227) restauranttips (125) Salat (22) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

torsdag 3. november 2016

På leirskole


Onsdag var det tid for en dag med leirskole med 7. trinn. Et hyggelig gjensyn med Vassfaret leirskole,  leirskole er viktig! Jeg var med på besøk i Hedalen stavkirke, gikk langturen i fjellet og middag på kvelden.

Veldig fint å være med elevene i en naturlig setting som rektor også, å bli kjent med og skape relasjoner er viktig. Fint å se de dyktige lærerne i aksjon med elevene også! Når leirskolen er så nærme som her, håper jeg at det kan ha dette som en årlig tradisjon!

Helt spesielt ble det da jeg snakket med Grete som driver leirskolen og jeg ved en tilfeldighet nevnte pappa. Da kunne hun fortelle for det første at hun visste godt hvem han var og at hun hadde veldig gode minner av han fra da han jobbet på Fagerhøy leirskole. Hun hadde mistet faren sin da hun var der med en klasse som lærer og pappa hadde sagt at dette skulle gå fint og at han skulle ta ansvar for klassen hennes, så hun kunne dra med en gang. Pappa hadde også fulgt klassen hjem på toget til Oslo,  så alt hadde ordnet seg så bra. Hun hadde også bilde av han hjemme fra oppholdet, og jeg skulle si ifra neste gang jeg kom så skulle hun sørge for at jeg fikk se det. Hun fortalte også at mannen hennes, Harry, hadde kjent pappa godt fra da de gikk på lærerskolen samtidig i Levanger. Sist jeg var på Vassfaret leirskole levde Harry også, men da kom vi ikke inn på temaet. Vi var skjønt enige nå om at det var trist, for hun visste at de to hadde hatt fine opplevelser sammen. Men, alltid så godt å få høre fine ting om folk du er glad i og savner i hverdagen, så dette ble en helt spesiell kveld for meg.

Madonnaen i Hedalen stavkirke


Oppe på fjellet med 30 cm nysnø. Nydelig vær og blide elever som syntes det var en herlig dag! 


Solnedgang 

Selvsagt får vi Bamsemums på VASSFARET leirskole! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar