Vi fant fort ut at de nettopp var blitt en 1:1-skole med iPad, hvilket var veldig spennende for oss. 1 av oss barneskolene er allerede iPad-skole, de fleste av oss andre har søkt om å få bli det fra høsten av. Her var mange gode tips å ta med seg hjem! Et praktisk tips var app'en Apple Classroom, som gir lærer full kontroll over alle nettbrettene i klasserommet, nyttig for å sikre at elevene følger med når de skal og kjekt å kunne stenge av om en elev forviller seg inn på steder han ikke skal være. Det var også veldig fascinerende å se dynamikken, variasjonen og fremdriften i undervisningen. Rektor mente at dette var spesielt heldig for de som ofte kan utvikle atferdsvansker. På denne skolen er det IOP'er på elever med store fagvansker, men de så ikke noe behov for det for elever med diagnoser som ofte merkes på atferd. Elevene hadde ikke tekst-/oppgavebøker, men tydelige og synlige læringsmål med kjennetegn og egenvurdering ble gitt for hver økt.
Undervisningen ble i stor grad gjort i bolker gjennom semesteret, mye teamarbeid ble også brukt. Vi opplevde at dette gjorde at skolen har gode vilkår for dybdelæring!
Her kunne jeg skrevet side opp og ned om skolebesøket, men skal begrense meg her. Det var i alle fall utrolig inspirerende! Hvordan de har klart å løfte elevene til tross for deres sosiokulturelle bakgrunn, hvordan de jobber mot 21st Century Skills, dybdelæring og tilpasset opplæring og skolens utforming! Hit har jeg lyst til å ta med meg lærerne mine på skolebesøk!
IPad og skrivebøker, det var elevenes verktøy
Magisk app, gjenkjennelse av bilder som gjorde at vi fikk opp elevenes digitale presentasjoner/fremlegg om temaene
Regler må det være
Skolegård i høyden
Tid for lunsj. All mat var laget fra bunnen av på skolen.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar