Etiketter

butikktips (55) Elgseter (316) Ferie (117) hund (879) Hverdag (483) interiør (115) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (447) Matauk (62) new York (153) oppskrift (199) Reise (227) restauranttips (125) Salat (22) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

søndag 12. desember 2021

London Fog

 


Man trenger ikke være kaffedrikker for å drikke ting som slutter på Latte. Latte= melk, og te med melk kan også være godt som en avveksling, særlig på litt hustrige dager. Vi er veldig glad i Chai latte, men London fog er også utrolig godt, og litt mildere og litt mindre søtt enn hva chai lattene ofte er. 

Lag en kopp sterk Earl Grey, smaksett den gjerne med litt lavendel. Tilsett litt grunt sukker og vaniljeekstrakt. Hell over steamet melk. 

(Når jeg er på lange møter/kurs pleier jeg å unne meg litt av de samme smakene men en enklere variant: Earl grey og vanile-te, melk og suketter (eller sukker hvis jeg virkelig skal unne meg litt ekstra. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar