Etiketter

butikktips (54) Elgseter (313) Ferie (117) hund (866) Hverdag (471) interiør (114) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (446) Matauk (62) new York (153) oppskrift (196) Reise (227) restauranttips (125) Salat (20) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

fredag 31. august 2018

Vi tester: Dead sled

Med jakta dukker det opp en del behov/ønsker. Den tingen jeg opplever størst behov for og ønsker meg mest nå, er noe å frakte rein med. Grunnen er enkel: før har detvært et tilbud om å leie hestetransport i Rendalen, det er det ikke lenger. Nå har jeg benyttet meg av hestetransport kun en gang, fordi jeg har vært så heldig å få hjelp av snille medjegere (med tralle), men det er noe med det å være avhengig av andre: ingen god følelse...
Så, øverst på lista så står den lokalt velkjente Rendalstralla, da trenger jeg kun en "medtriller", men kan i alle fall stille med utstyr. Men, i forrige uke fikk jeg tips om noe som heter Dead Sled, som brukes individuelt, rimelig var det også (1000,-), så, jeg bestilte en. Denne uken kom den, og den måtte selvsagt testes. Det er da livet som jeger-mann ikke føles SÅ glamorøst: når du kommanderes ut på plenen og bindes fast til noen "plastgreier"...
Ut fra vår lille hjemmetest, er jeg ikke overbevist... Gunnar har vekten til en reinsbukk, og jeg kom ikke langt her ute i alle fall.. Det kan selvsagt hende det våte gresset var årsaken, men jeg har fortsatt Rendalstralla på ønskelista, for å si det sånn... Men, den slenges baki bilen, så får vi se om den kanskje må testes over lyng, stein og myr i løpet av de neste to ukene...
jeg tror bildene taler for seg selv i forhold til hvorfor jeg ikke er helt overbevist...

Det ser så enkelt ut på bildet på innpakningen...

Gunnar er ferdig fastsurret

Etter å ha prøvd å vinkle 90 grader...

Ferdig... Bamse trøster... 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar